Tον τελευταίο καιρό, ακούτε ολοένα και πιο συχνά για τις φυτικές ίνες, τα οφέλη τους για τον οργανισμό, την υγεία και την ευεξία σας. Παρόλο που δεν ανήκουν στα λεγόμενα «θρεπτικά συστατικά» της τροφής, αποτελούν σημαντικό συστατικό της διατροφής. Έχουν οφέλη που ξεκινούν από την καλή λειτουργία του εντέρου και την καλύτερη ρύθμιση της γλυκόζης στο αίμα και φθάνουν έως τη μείωση της χοληστερόλης και την απώλεια βάρους.

Γράφει η Θάλεια Καρδάτου

Ένοχη για τη συσσώρευση κοιλιακού λίπους σε βάθος χρόνου είναι η καθημερινή κατανάλωση αναψυκτικών με ζάχαρη, όπως επιβεβαιώνει μελέτη που πραγματοποίησαν Αμερικανοί ερευνητές και τα συμπεράσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό έντυπο «Circulation».

Υπερβολές στην κατανάλωση τροφών που χαρακτηρίζονται «υγιεινές» κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι, καθώς φαίνεται πως φοβούνται ότι δεν θα... χορτάσουν, όπως δείχνει έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal of the Association for Consumer Research.

Οι γιορτές πέρασαν και στους περισσότερους έφεραν μία αποδιοργάνωση στο πρόγραμμα αλλά και στην διατροφή τους. Η αλλαγή στην καθημερινότητα, η αφθονία των γλυκών, η κατανάλωση φαγητών πιο βαριά μαγειρεμένων αλλά και του αλκοόλ, πολλές φορές επιφέρει και μία αύξηση του βάρους, άλλες φορές μεγαλύτερη και άλλες μικρότερη.

Γράφει η Λαμπρινή Μόσχου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Tα τελευταία χρόνια, τα διατροφικά σχήματα που βασίζονται στην πρωτεΐνη, και βοηθούν τα άτομα να παραμείνουν σε φόρμα ή να «ξεφορτωθούν» τυχόν παραπανίσια κιλά τους, κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Πώς ορίζεται όμως το fitness και χρειάζομαι πρωτεΐνη για να είμαι fit ή μήπως, αν είμαι fit χρειάζομαι πρωτεΐνη;

Γράφει η Θάλεια Καρδάτου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

Η ανάπτυξη της βιομηχανίας και της επιστήμης τροφίμων (καινοτομία, εφευρετικότητα) ασφαλώς είναι καλοδεχούμενη. Περισσότερα προϊόντα, περισσότερη τροφή, αλλά και περισσότερη κατανάλωση... Αυτή η περισσότερη κατανάλωση, έχει οδηγήσει πολλούς δυτικούς λαούς στο να αυξάνουν την προσλαμβανόμενη τροφή.

Γράφει ο Δημήτρης Μπερτζελέτος
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να επιδείξουν διατροφικά τις ημέρες των γιορτών οι ευάλωτες ομάδες (διαβητικοί, καρδιοπαθείς, υπερτασικοί, άτομα με γαστρεντερολογικά προβλήματα κ.λπ.), καθώς οι πειρασμοί είναι πολλοί και οι κίνδυνοι ακόμα περισσότεροι...

Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι η ισορροπημένη, υγιεινή και μεσογειακή διατροφή μπορεί να αποτελέσει σύμμαχο της υγείας, αφού μπορεί να προλάβει αλλά και να βελτιώσει διάφορες παθολογικές καταστάσεις.

Γράφει η Έλενα Αλετράρη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Τεχνολόγος Τροφίμων

Το πρωινό ξύπνημα για πολλούς δεν είναι απλή υπόθεση. Τί καλύτερο, λοιπόν, από ένα μερακλίδικο ελληνικό καφέ να συνοδεύσει το πρωινό γεύμα πριν ξεκινήσει η μέρα σας;

Της Ελένης Τσαχάκη

Η ιστορία του ελληνικού καφέ χρονολογείται από την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Έκτοτε, η κατανάλωσή του έχει ενσωματωθεί στις συνήθειες και στον τρόπο ζωής των Ελλήνων. Αν και οι έρευνες που έχουν γίνει σε παγκόσμιο επίπεδο είναι πολύ περισσότερες, και όσες λίγες έχουν γίνει επί ελληνικού εδάφους για την επίδραση του ελληνικού καφέ στη υγεία, έχουν άκρως ενθαρρυντικά αποτελέσματα.

Να μικρύνει οτιδήποτε αφορά τη διατροφή μας, από τις συσκευασίες των τροφίμων έως τα πιάτα και τις μερίδες στα εστιατόρια ή στο σπίτι μας, είναι σύμφωνα με τους ειδικούς ο τρόπος για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και άμεσα η παχυσαρκία, που έχει εξελιχθεί σε παγκόσμια επιδημία.