Σε μελέτη που έγινε σε υπερτασικούς ηλικιωμένους στην Ικαρία, φάνηκε ότι η μέτρια κατανάλωση ελληνικού καφέ, συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του εσωτερικού τοιχώματος των αγγείων κάνοντάς τα πιο ελαστικά, με ευεργετικά αποτελέσματα στη διαχείριση της αρτηριακής πίεσης. Σε παλαιότερη έρευνα που έγινε σε νησιά της Μεσογείου, βρέθηκε ότι η μακροχρόνια μέτρια κατανάλωση καφέ συνδέεται με χαμηλότερη συχνότητα εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 σε ηλικιωμένους.

Η πλειοψηφία των ερευνών έχουν εξετάσει την επίδραση της καφεΐνης στη λειτουργία του εγκεφάλου αφού μπορεί να προκαλέσει διέγερση του κεντρικού νευρικού συστήματος (ΚΝΣ). Μικρές συγκεντρώσεις καφεΐνης στο αίμα, που αντιστοιχούν ακόμη και σε 100-250mg καφεΐνης, μπορούν να προκαλέσουν διέγερση του ΚΝΣ, συμβάλλοντας θετικά στη λειτουργία του εγκεφάλου. Η ποσότητα αυτή μεταφράζεται σε μια κατανάλωση 2-5 φλιτζάνια ελληνικού καφέ την ημέρα. Είναι δυνατόν να ενισχύσει την γνωστική απόδοση, την εγρήγορση και την πνευματική συγκέντρωση, να βελτιώσει την ικανότητα συγκέντρωσης και την εστίαση της προσοχής και να μειώσει την πνευματική κόπωση. Τα ανώτερα ασφαλή όρια πρόσληψης καφεΐνης σε υγιείς ενήλικες είναι 400mg ανά ημέρα όπως καθορίζει η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων.

Γιατί ελληνικό καφέ;
Ένα φλιτζανάκι ελληνικού καφέ, που αντιστοιχεί σε 50ml, περιέχει περίπου 40-50mg καφεΐνης. Η μέτρια περιεκτικότητά του σε καφεΐνη δίνει το πλεονέκτημα στους λάτρεις του μερακλίδικου καφέ να τον απολαμβάνουν περισσότερες φορές μέσα στη μέρα και να αξιοποιούν τα οφέλη του. Επιπλέον, ο ελληνικός καφές είναι ο πιο πλούσιος καφές σε αντιοξειδωτικά δεδομένου της μικρής ποσότητας του ροφήματος. Ένα φλιτζανάκι ελληνικού καφέ περιέχει 150mg αντιοξειδωτικών, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν το χλωρογενικό οξύ, οι μελανοϊδίνες και το καφεϊκό οξύ, τα οποία μας προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες.

Η θερμιδική αξία του ελληνικού καφέ ανέρχεται σε μία μόλις θερμίδα ανά μερίδα, καθώς οι κόκκοι του καφέ περιέχουν πολύ λίγα μακροθρεπτικά συστατικά που αποδίδουν ενέργεια και περιέχονται στο ίζημα. Αν κάποιος, λοιπόν θέλει να πιει ένα βαρύ ή μερακλίδικο ελληνικό καφέ, θα προσλάβει μηδαμινές θερμίδες, ενώ αν επιθυμεί γλυκύ βραστό, οι θερμίδες θα φτάσουν στις 60 και θα προέρχονται αποκλειστικά από τη ζάχαρη. Το θερμιδικό περιεχόμενο του καφέ, δηλαδή, αυξάνεται κάθε φορά από την προσθήκη ζάχαρης ή γάλακτος που μπορεί να προσθέσει ο ενδιαφερόμενος.
Ξυπνήστε, λοιπόν, με τον αγαπημένο σας ελληνικό καφέ όπως τον επιθυμείτε- η μέτρια κατανάλωσή του θα σας βοηθήσει να αντεπεξέλθετε στους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας, ενώ παράλληλα θα λειτουργεί ως σύμμαχος για τη διατήρηση της υγείας σας!
Διατροφή στο medNutrition.gr