Περί Δίαιτας

14
Ιανουάριος
2016

«Φρένο» στην κατανάλωση αναψυκτικών με ζάχαρη

Ένοχη για τη συσσώρευση κοιλιακού λίπους σε βάθος χρόνου είναι η καθημερινή κατανάλωση αναψυκτικών με ζάχαρη, όπως επιβεβαιώνει μελέτη που πραγματοποίησαν Αμερικανοί ερευνητές και τα συμπεράσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό έντυπο «Circulation».

08
Ιανουάριος
2016

Μήπως χορταίνουμε με το... μυαλό μας;

Υπερβολές στην κατανάλωση τροφών που χαρακτηρίζονται «υγιεινές» κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι, καθώς φαίνεται πως φοβούνται ότι δεν θα... χορτάσουν, όπως δείχνει έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal of the Association for Consumer Research.

07
Ιανουάριος
2016

Πώς θα επανέλθω στην διατροφή μου μετά τις γιορτές;

Οι γιορτές πέρασαν και στους περισσότερους έφεραν μία αποδιοργάνωση στο πρόγραμμα αλλά και στην διατροφή τους. Η αλλαγή στην καθημερινότητα, η αφθονία των γλυκών, η κατανάλωση φαγητών πιο βαριά μαγειρεμένων αλλά και του αλκοόλ, πολλές φορές επιφέρει και μία αύξηση του βάρους, άλλες φορές μεγαλύτερη και άλλες μικρότερη.

Γράφει η Λαμπρινή Μόσχου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

 

31
Δεκέμβριος
2015

Kανονικά, light ή κανονικά και light;

Η ανάπτυξη της βιομηχανίας και της επιστήμης τροφίμων (καινοτομία, εφευρετικότητα) ασφαλώς είναι καλοδεχούμενη. Περισσότερα προϊόντα, περισσότερη τροφή, αλλά και περισσότερη κατανάλωση... Αυτή η περισσότερη κατανάλωση, έχει οδηγήσει πολλούς δυτικούς λαούς στο να αυξάνουν την προσλαμβανόμενη τροφή.

Γράφει ο Δημήτρης Μπερτζελέτος
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

31
Δεκέμβριος
2015

Πώς ο καφές συμβάλλει στην αντιοξειδωτική μας άμυνα

Ο καφές είναι ένα από τα πιο γνωστά και ευρέως καταναλισκόμενα ροφήματα, με την παγκόσμια κατανάλωση να έχει ξεπεράσει τα 9 τρισ. κιλά το 2014! Δεν αποτελεί έκπληξη, επομένως, το έντονο ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας για τη μελέτη των ιδιοτήτων του καφέ στην υγεία του ανθρώπου.

Γράφει ο Γεώργιος Σαλταούρας
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

31
Δεκέμβριος
2015

Χρειάζομαι πρωτεΐνη για να είμαι fit;

Tα τελευταία χρόνια, τα διατροφικά σχήματα που βασίζονται στην πρωτεΐνη, και βοηθούν τα άτομα να παραμείνουν σε φόρμα ή να «ξεφορτωθούν» τυχόν παραπανίσια κιλά τους, κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Πώς ορίζεται όμως το fitness και χρειάζομαι πρωτεΐνη για να είμαι fit ή μήπως, αν είμαι fit χρειάζομαι πρωτεΐνη;

Γράφει η Θάλεια Καρδάτου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

23
Δεκέμβριος
2015

Βρείτε τους διατροφικούς σας συμμάχους για καλή υγεία

Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι η ισορροπημένη, υγιεινή και μεσογειακή διατροφή μπορεί να αποτελέσει σύμμαχο της υγείας, αφού μπορεί να προλάβει αλλά και να βελτιώσει διάφορες παθολογικές καταστάσεις.

Γράφει η Έλενα Αλετράρη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Τεχνολόγος Τροφίμων

23
Δεκέμβριος
2015

Και στις γιορτές τρώμε με μέτρο!

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να επιδείξουν διατροφικά τις ημέρες των γιορτών οι ευάλωτες ομάδες (διαβητικοί, καρδιοπαθείς, υπερτασικοί, άτομα με γαστρεντερολογικά προβλήματα κ.λπ.), καθώς οι πειρασμοί είναι πολλοί και οι κίνδυνοι ακόμα περισσότεροι...

16
Δεκέμβριος
2015

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται, με έναν ελληνικό καφέ

Το πρωινό ξύπνημα για πολλούς δεν είναι απλή υπόθεση. Τί καλύτερο, λοιπόν, από ένα μερακλίδικο ελληνικό καφέ να συνοδεύσει το πρωινό γεύμα πριν ξεκινήσει η μέρα σας;

Της Ελένης Τσαχάκη

08
Δεκέμβριος
2015

Ψωμί με λιγότερο αλάτι

Να υπάρχει λιγότερο αλάτι στο ψωμί που πωλούν οι Έλληνες αρτοποιοί είναι ο στόχος των κοινών δράσεων που συμφώνησαν να αναλάβουν η Διεύθυνση Διατροφικής Πολιτικής και Ερευνών του ΕΦΕΤ και η Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος.

08
Δεκέμβριος
2015

Αγάπη μου, συρρίκνωσα την... παχυσαρκία!

Να μικρύνει οτιδήποτε αφορά τη διατροφή μας, από τις συσκευασίες των τροφίμων έως τα πιάτα και τις μερίδες στα εστιατόρια ή στο σπίτι μας, είναι σύμφωνα με τους ειδικούς ο τρόπος για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και άμεσα η παχυσαρκία, που έχει εξελιχθεί σε παγκόσμια επιδημία.

02
Δεκέμβριος
2015

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας

Tον τελευταίο καιρό, ακούτε ολοένα και πιο συχνά για τις φυτικές ίνες, τα οφέλη τους για τον οργανισμό, την υγεία και την ευεξία σας. Παρόλο που δεν ανήκουν στα λεγόμενα «θρεπτικά συστατικά» της τροφής, αποτελούν σημαντικό συστατικό της διατροφής. Έχουν οφέλη που ξεκινούν από την καλή λειτουργία του εντέρου και την καλύτερη ρύθμιση της γλυκόζης στο αίμα και φθάνουν έως τη μείωση της χοληστερόλης και την απώλεια βάρους.

Γράφει η Θάλεια Καρδάτου

30
Νοέμβριος
2015

Όταν το λίπος... κρύβεται!

Το ήξερες ότι το παστέλι που τρως έχει 30% λιπαρά; Η αγαπημένη σου γραβιέρα το ίδιο ή και περισσότερο; Αρκετά τρόφιμα που πολύ αθώα καταναλώνεις –ενίοτε χωρίς φειδώ– έχουν μέσα τους «κρυμμένα» λιπαρά που δεν περίμενες...

Της Μαίρης Μιχελή

25
Νοέμβριος
2015

Ταξίδι στη χώρα του καφέ… χωρίς καφεΐνη!

Πόσες φορές έχετε φθάσει ώρες νωρίτερα σε ένα αεροδρόμιο ή λιμάνι, επειδή κάποιος σας άγχωσε πως αν δεν είστε τουλάχιστον 4 ώρες πριν από την αναχώρηση μπορεί να δώσουν τη θέση σας ή να φύγει το πλοίο ή... να συμβεί κάτι μαγικό στο δρόμο που θα σας μετατρέψει μια διαδρομή 25 λεπτών σε 5 ώρες;

Γράφει ο Μιχάλης Κάβδας
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

18
Νοέμβριος
2015

Τα αντιοξειδωτικά του καφέ, από το δέντρο στην κούπα

«Η καλή ημέρα από το πρωί φαίνεται», λέει το ρητό. Εγώ θα έλεγα πως «η καλή ημέρα από τον καφέ φαίνεται». Πιστή οπαδός του καφέ εδώ και χρόνια, δεν μπορώ να φανταστώ πόσες κούπες καφέ έχω πιει στη ζωή μου.

Γράφει η Aγάθη Μιχαήλ
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, B.Sc.

[12 3 4  >>